09:46 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید نیروی برق حرارتی

جزئیات نخستین قرارداد "نفت در برابر اجرای پروژه"
پایگاه خبری راد: در بند "ی" تبصره ۱ قانون بودجه سال جاری امکان تهاتر نفت با اجرا برای تسویه پول پیمانکار دیده شده و قرارداد تأمین مالی نوسازی نیروگاه ری در هفته جاری بر اساس تبصره مذکور امضا خواهد شد.
وزارت نیرو توپ را به زمین مردم انداخت
ماراتن افزایش دما و رشد مصرف برق پیش از شروع فصل تابستان، آغاز شده و مجدداً این سوال مطرح است که آیا امسال هم همچون سال گذشته خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ سوالی که وزیر نیرو برای یافتن پاسخ آن، مردم را مخاطب قرار می‌دهد.
مذاکره با همسایه‌ها برای پیش‌گیری از خاموشی
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو هم‌زمان با نزدیک شدن به تابستان و افزایش احتمالی میزان مصرف برق، راهکارهای مختلفی را برای جلوگیری از خاموشی در نظر گرفته است که یکی از راهکارها که هر ساله طبق روال صورت می‌گیرد، مذاکره با کشورهای همسایه برای تبادل برق است.
ایران خاموش نمی‌شود اگر...
پایگاه خبری راد: روند صعودی پیک مصرف برق موازی با حرکت ایران به سمت فصل گرما و افزایش دما در برخی نقاط که در سال قبل نیز شاهد آن بودیم، شائبه خاموشی برنامه‌ریزی شده را در ذهن ایجاد می‌کند. البته مسئولان بر این باورند که چراغ خاموشی برنامه‌ریزی شده در تابستان امسال روشن نخواهد شد، مگر این‌که مدیریت مصرف صورت نگیرد.
افزایش قیمت راه کنترل مصرف برق نیست
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق نمی‌تواند ابزاری برای تحریک مصرف‌کننده باشد و به اعتقاد من این عدد ابزاری برای کنترل مصرف برق نیست.
آمادگی ۸۵ درصدی نیروگاه‌های برق ایران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر نیروگاه‌های کشور بیش از ۸۵ درصد آمادگی دارند و کار تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها تقریباً رو به اتمام است.
ظرفیت نیروگاه‌های ایران به ۸۵ هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران به حدود ۸۱ هزار مگاوات رسیده، اما بر اساس گفته‌های مسؤولان برقی ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در فروردین‌ماه امسال وارد مدار می‌شود و طبق یش‌بینی صورت گرفته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۸۵ هزار مگاوات خواهد رسید.
تعمیرات نیروگاه‌های برق ۶۵ درصد پیشرفت کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد تعمیرات نیروگاه‌ها انجام شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تا قبل از خردادماه عمده این تعمیرات انجام شود.
میانگین سن نیروگاه‌های ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیروگاه‌ها در ایران، عمری بالای ۴۰ سال و ۶۱ درصد نیروگاه‌ها کمتر از ۲۰ سال سن دارند که طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت برق حرارتی، طی سه سال گذشته ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق می‌شود.
هزینه‌های بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر تأمین می‌شود
پایگاه خبری راد: مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد هزینه‌های بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر تأمین شود.
کدام سازمان ها در دسترس هستند؟
پایگاه خبری راد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جایی است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، سوالات و شکایات خود را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح کنند.
 تعیین تکلیف آب و برق در سال 98
پایگاه خبری راد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، پیشنهاد خود را برای تعیین تکلیف وضعیت آب و برق برای سال آینده در تبصره شش، هفت و هشت و ۱۵ اعلام کرده است.
تدابیر لازم برای تامین برق تابستان آینده!
پایگاه خبری راد: در حال حاضر تعمیر و بازسازی نیروگاه‌های حرارتی ۳۷ درصد پیشرفت داشته و این در شرایطی است که تنها ۱۵ درصد اعتبارات تعمیر و توسعه نیروگاه‌ها اختصاص یافته است.
نیروگاه‌های فرسوده برق کشور سرپا می‌شوند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ کدام از نیروگاه‌های فرسوده در کشور از مدار خارج نمی‌شوند و برنامه‌هایی را برای سرپا نگه داشتن آنها در نظر گرفته‌ایم.
چرا نیروگاه‌های اسقاطی از مدار خارج نمی‌شوند؟
پایگاه خبری راد: معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که چرا نیروگاه‌هایی با راندمان 20 درصد از مدار خارج نمی‌شوند، گفت: با توجه به این‌که خاموشی هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، صرفه در این است تا این نیروگاه‌ها در مدار باقی بمانند.